Reklamačný poriadok HFmarket
- Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Z.Z. Občiansky
zákonník v znení neskorších predpisov, zákon č. 250/2007 Z.z. O ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 ZB. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi SR a vzťahuje sa na
tovar, ktorý je dodávaný kupujúcemu od predávajúceho na základe uzatvorenej zmluvy, u
ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zo zodpovednosti za vady (zo
záruky). - Záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv (zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník
v znení neskorších predpisov) je stanovená na minimálne 24 mesiacov odo dňa uzavretia
kúpnej zmluvy a plynie odo dňa prevzatia tovaru. - V prípade ak je druhou zmluvnou stranou kúpnej zmluvy podnikateľ (ak pri objednávke tovaru
uviedol svoje IČO, má za to, že nakupuje ako podnikateľ), záruka za tovar je poskytovaná
výhradne v rozsahu stanovenom záručnými podmienkami výrobcu tovaru v súlade s § 429 ods.
2 Obchodného zákonníka a zodpovednosť predávajúceho za vady sa riadi výhradne
príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka, ak tu nie je uvedené výslovne inak. - Zákazníkovi odporúčame skontrolovať tovar vizuálne ihneď pri a po prevzatí. Má nárok tovar
neprevziať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne
spôsobené prepravou alebo ak je tovar zjavne neúplný. V takomto prípade je vždy povinný
spísať s príslušným vodičom protokol o škode, alebo zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické
poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite po prevzatí zásielky a
výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohoto charakteru nebudú akceptované s ohľadom
na reklamačné podmienky prepravcu. - V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v reklamačnom
poriadku pre zákazníkov HF systems. Zákazník si môže právo na opravu vadného tovaru
uplatniť v spoločnosti HF systems , alebo v niektorom z autorizovaných servisov. - Spoločnosť HF systems nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením
výrobku, prevádzkovaním výrobku v nezodpovedajúcich alebo nevhodných podmienkach
(chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli ...), zásahom do
výrobku inou ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené
živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím, neodborným zaobchádzaním
s tovarom, zanedbaním starostlivosti o tovar, neodbornou montážou, nesprávnou manipuláciou
(v rozpore s návodom na použitie), nesprávnym ošetrovaním tovaru, neodbornou inštaláciou. - Spoločnosť HFsystem, s. r. o (ďalej len „HFsystem, s. r. o.“ alebo „predávajúci“) týmto
reklamačným poriadkom v súlade s § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov
(ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) riadne informuje spotrebiteľa (ďalej aj
„zákazník“ alebo „kupujúci“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za
vady (ďalej aj „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o
vykonávaní záručných opráv. - Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), Zákonom o ochrane
spotrebiteľa
, zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o
zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ostatnými
všeobecne záväznými právnymi
predpismi Slovenskej republiky. - Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim (§ 619 ods. 1
Občianskeho zákonníka) a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (§
619 ods. 2 Občianskeho zákonníka). Záručná doba je 24 mesiacov (§ 620 Občianskeho
zákonníka). Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná doba 24
mesiacov, HF systems však nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena (§
619 ods. 1 Občianskeho zákonníka) - Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení
(priložená faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade,
že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil. Pri použitých veciach (napr. predvádzací
model) HF system nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. V tomto
prípade je záručná doba 12 mesiacov (§ 619 ods. 1 a § 620 ods. 2 Občianskeho zákonníka). - Záručné doby začínajú plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má kúpený tovar
uviesť do prevádzky iný podnikateľ, než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo dňa
jeho uvedenia do prevádzky, ak kupujúci objednal uvedenie do prevádzky najneskôr do 3
týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie služby potrebnú súčinnosť
(§ 621 Občianskeho zákonníka). - Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili
v záručnej dobe (§ 626 ods. 1 Občianskeho zákonníka).V prípade doručenia poškodeného
tovaru má kupujúci právo tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok
kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia predávajúceho alebo na odstúpenie od zmluvy (ak
sú splnené na to podmienky) a vrátenie kúpnej ceny. Kupujúci je však vždy povinný o takej
vade tovaru alebo jeho obalu spísať s príslušným prepravcom na mieste protokol, v ktorom
bude popísaná vada, inak predávajúci nemôže vadu spočívajúcu v mechanickom poškodení
tovaru uznať. - Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Reklamácia sa
uplatňuje u predávajúceho. Ak však kupujúci využije svoje právo a vyžaduje odstránenie
poruchy tovaru opravou a v záručnom liste je pre účely záručných opráv tovaru určený iný
subjekt ako predávajúci, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho
bližšom, uplatní kupujúci právo na záručnú opravu u subjektu uvedeného v záručnom liste. - Ak je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo autorizovanému záručnému servisu, koná
kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne ochráni a
vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi.
Predávajúci odporúča tovar poistiť proti škodám spôsobeným prepravou tovaru. Pri preukázaní
tovaru na reklamáciu je potrebné: - predložiť doklad o kúpe
- originál záručný list (ak je povinný)
- Pri akejkoľvek návšteve servisného technika u kupujúceho je potrebné, aby bol vyhotovený
protokol o zistených poruchách a forme ich odstránenia. Bez uvedeného protokolu nemôže byť
návšteva servisného technika braná do úvahy. - Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním.
- Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky
nepoškodený, s kópiou faktúry, dodacieho listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom zaslať aj
popis vady.
POSTUP REKLAMÁCIE
- Čo najskôr nás informovať emailom alebo telefonicky o chybe výrobku.
- Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady v HF systems je zákazník povinnný:
- predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti
preukázať, že tovar bol kúpený v s poločnosti HF systems alebo na inernetovom
obchode www.hfmarket.sk - zabezpečiť, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené
v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené
plomby atď.), - predložiť originál záručného listu v prípade, že si zákazník uplatňuje právo vyplývajúce
zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom, - odovzdať HF systems tovar v prípade uplatnenia reklamácie na príslušenstvo k
predanému tovaru.
- V prípade, ak je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom na adresu prevádzky
predávajúceho, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje. Rozhodujúcim dátumom
na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia tovaru na adresu spoločnosti. Predávajúci v deň
prijatia reklamácie vystaví kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie tovaru, v ktorom označí
kupujúceho, tovar, vady tovaru. - Predávajúci vybaví reklamáciu tovaru ihneď, v zložitejších prípadoch do 30 dní od začiatku
reklamačného konania. Predávajúci oznámi výsledok vybavenia reklamácie kupujúcemu v
zákonnej lehote a to písomne (emailom, poštou). Kópiu reklamačného protokolu odošle
predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom, resp. mu ju odovzdá osobne pri prevzatí
reklamovaného tovaru. V prípade, že predávajúci alebo tretia osoba, ktorá vykonáva servis
tovaru rozhodne, že reklamácia nie je oprávnená, predávajúci zašle tovar na vlastné náklady na
odborné posúdenie znalcovi, autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osobe. - Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z týchto
spôsobov:- odovzdaním opraveného tovaru
- výmenou tovaru
- vrátením kúpnej ceny tovaru
- vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru•
- odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne
odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť (podľa § 622 ods.
1 Občianskeho zákonníka) - Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za nezávadnú, ak to
kupujúcemu nespôsobí ťažkosti podľa § 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka - Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať
ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie
isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže
pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. (§
623 ods. 1 Občianskeho zákonníka). - Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré však nebránia riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci
právo na primeranú zľavy z ceny veci. - Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní od jej uplatnenia, kupujúci má právo na
výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. - Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy, záleží na
kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už
túto voľbu sám jednostranne meniť. - V prípade akejkoľvek reklamácie informuje kupujúci predávajúceho o uplatnení reklamácie a
dohodne sa s ním na najvhodnejšej forme reklamačného postupu. Predávajúci s prihliadnutím
na povahu reklamácie môže ponúknuť kupujúcemu, že k nemu príde osobne servisný technik
a opravu tovaru urobí na mieste inštalácie tovaru u kupujúceho alebo doporučí tovar dopraviť
do servisného strediska.