Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

I.

Základné ustanovenie

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú
v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení
(ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a
o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej
len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej
na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o
zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri
predaji na diaľku“)


HF systems s.r.o.
IČ: 53186290
DIČ: SK2121293680
so sídlom: Podhorská 2332/22, 914 41 Nemšová.
zapísanou v obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddie Sro,
vložka č. 40371/R


Kontaktné údaje: HF systems s.r.o., Podhorská 2332/22, 914 41 Nemšová.
E-mail: info@hfmarket.sk
Telefón: +421 903 46 88 12
Web: www.hfmarket.sk


(ďalej len „predávajúci“)


2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi
predávajúcim a fyzickou osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu (ďalej len
kupujúci") prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke
dostupnej www.hfmarket.sk (ďalej len „internetový obchod").
3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto
obchodných podmienok.
4. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.


II.

Informácie o tovare a cenách

1. Predávajúci je platcom DPH.
2. Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných
vlastností sú uvedené pri jednotlivých tovarov v katalógu internetového obchodu.
Ceny tovarov sú uvedené jednak bez DPH, ako aj s DPH. Ceny tovaru zostávajú v
platnosti po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode.
3. Všetky prezentácie tovarov umiestneného v katalógu internetového obchodu sú
informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu
ohľadom tohto tovaru.
4. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením
a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru
uvedené v internetovom obchode platí len v prípade, keď je tovar doručovaný v rámci
územia Slovenskej republiky.
5. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa
nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.

III.

Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

  1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v
    súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady
    na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej
    sadzby.
  2. Kupujúci realizuje objednávku tovaru týmito spôsobmi:
    • prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, po predchádzajúcej registrácii v
    internetovom obchode,
    • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
  3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby
    a doručenia.
  4. Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje,
    ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na
    tlačidlo „Potvrdiť objednávku“. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim
    považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých
    povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa
    oboznámil a súhlasí s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
  5. Okamžite po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o
    obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal. Toto
    potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzatvorenie zmluvy. Prílohou
    potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je
    uzatvorená až po spracovaní objednávky predávajúcim. Oznámenie o spracovaní
    objednávky je doručené na emailovú adresu kupujúceho. Po obdržaní objednávky
    zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o spracovaní objednávky na emailovú
    adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal do objednávkového formulára. Toto
    potvrdenie sa považuje za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne
    obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzatvorená potvrdením
    objednávky predávajúcim na emailovú adresu kupujúceho.
  6. V prípade, že niektorý z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci
    splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená
    ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade
    uzatvorená potvrdením kupujúceho o prijatie tejto ponuky predávajúcemu na jeho
    emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.
  7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť
    objednávku, dokiaľ nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky
    predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo
    email predávajúceho uvedený v týchto obchodných podmienkach.
  8. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení
    ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je
    predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v
    prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o prijatí objednávky
    podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez
    zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku.
    Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v
    takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu
    predávajúceho.


    IV.

    Zákaznícky účet


    1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci
      pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže
      kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez
      registrácie.
    2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný
      uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je
      kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v
      zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
    3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom.
      Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadne informácií potrebných na
      prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné
      zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
    4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
    5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj
      užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti
      z kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.
    6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to
      najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia
      predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardwérového a softwérového vybavenia tretích
      osôb.



    V.

    Platobné podmienky a dodanie tovaru


    1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy
      môže kupujúci uhradiť nasledovnými spôsobmi:
      • bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho IBAN:
      SK27 8330 0000 0020 0184 9232, vedený vo FIO Banke.
      • dobierkou v hotovosti pri odovzdaní tovaru
    2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady
      spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené
      výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
    3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade
      bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy.
    4. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený
      okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho.
    5. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu.
      Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovar nie je zálohou.
    6. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu
      účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v
      prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín
    7. Predávajúci zabezpečuje dopravu tovaru spôsobom, ktorý si kupujúci vyberie z
      ponúkaných možností v objednávke :
      • kuriérskou službou
      • osobným odberom
    8. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru.
    9. Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru sú
      uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V
      prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitného požiadavky
      kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto
      spôsobom dopravy.
    10. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené
      kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade,
      že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným
      spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady
      spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom
      doručenia.
    11. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť
      obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi.
      V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky
      nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
    12. Spolu s tovarom dodá predávajúci kupujúcemu faktúru (daňový doklad), dodací list.
      Predávajúci taktiež dodá spolu s tovarom návod na obsluhu a záručný list ak to
      vyžaduje povaha tovaru.
    13. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar,
      vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za
      náhodnou skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom
      prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v
      rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.
    14. Dodacia lehota na tovar v ponuke predávajúceho je závislá od dostupnosti tovaru, vo
      väčšine prípadov 7 pracovných dní od uhradenia objednávky alebo jej prijatia
      predávajúcim, ak je zvolená úhrada dobierkou. Ak predávajúci nemá tovar fyzicky vo
      svojich skladoch (o čom bude zákazníka informovať) a objednáva ho u dodávateľa až
      na základe objednávky zákazníka, zaväzuje sa dodať tento tovar
      zákazníkovi najneskôr do 10 týždňov. Ak kupujúcemu nevyhovuje oznámená
      predĺžená dodacia lehota, má možnosť stornovať objednávku v súlade s odsekom VI.
      v bode 3. týchto Obchodných podmienok.


      VI.

      Odstúpenie od zmluvy


    1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako
      spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
    2. Zrušenie objednávky je zo strany kupujúceho možné do 24 hodín od objednania
      tovaru bez udania dôvodu.
    3. Kupujúci môže objednávku zrušiť telefonicky alebo e-mailom.
      Po overení splnenia podmienok zrušenia objednávky potvrdí predávajúci
      kupujúcemu storno objednávky e-mailom alebo telefonicky.
      V prípade, že už bola suma za objednaný tovar uhradená, predávajúci zašle
      peniaze späť na bankový účet kupujúceho, alebo ich doručí
      iným spôsobom, ktorý si spolu dohodnú.
    4. Predávajúci má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie je
      možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade K
      kupujúcemu bezodkladne vráti uhradenú sumu v plnej výške, alebo mu ponúkne
      náhradný tovar, alebo iné riešenie, ak s tým kupujúci súhlasí. Predávajúci má právo
      zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim (chybne
      uvedené alebo neuvedené kontaktné údaje, nedostupnosť), kupujúci neuviedol
      v objednávke pravdivé údaje, alebo neposkytol Predávajúcemu súčinnosť potrebnú
      súčinnosť za účelom splnenia zmluvy, ktorá mu vyplýva v súlade s uzatvorenou
      kúpnou zmluvou.
    5. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy, ak nie je možné z objektívnych
      t príčin, ktoré sám nezavinil, ako aj v prípade nesplnenia zmluvných povinností zo
      strany kupujúceho. V prípade, že táto situácia nastane, spoločnosť HFsystems bude
      bezodkladne kontaktovať zákazníka za účelom dohody o ďalšom postupe, ktorým
      môže byť napríklad náhradné plenie v podobe iného, obdobného tovaru (ak tovar nie
      je možné dodať z dôvodu, že sa prestal vyrábať). V prípade, že zákazník už kúpnu
      cenu za tovar alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode spoločnosti HFsystems a
      zákazníka o poskytnutí iného tovaru v obdobnej kvalite a cene ani o inom náhradnom
      plnení, spoločnosť HFsystems sa zaväzuje vrátiť zákazníkovi do 14 dní na jeho účet
      alebo adresu cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok spolu s inými plneniami
      v súlade s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a zákonom č. 102/2014
      Z.z. a to spôsobom, na akom sa Zmluvné strany dohodnú.
    6. V prípade, že zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar
      spoločnosti HFsystems jeho zaslaním na adresu sídla predávajúceho uvedenú
      vyššie alebo iným spôsobom vopred dohodnutým so spoločnosťou HFsystems a to
      najneskôr do 21 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil. Tovar
      nesmie byť poškodený, nesmie javiť známky používania a musí byť zaslaný
      spoločnosti HFsystems s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom,
      dokumentáciou, obalom atď. Zákazník má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty
      na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé
      pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil
      vlastnosti a funkčnosť tovaru, nemá však právo začať tovar používať a po niekoľkých
      dňoch vrátiť predávajúcemu (tovar použitý vo väčšom rozsahu ako postačuje na jeho
      odskúšanie vrátiť nemožno, ak predávajúci nerozhodne v konkrétnom prípade inak).
      Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
      zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie
      vlastnosti a funkčnosti tovaru, a ak k takému zníženiu hodnoty došlo, spoločnosť
      HFsystems má nárok vymáhať od zákazníka náklady súvisiace s uvedením tovaru
      do pôvodného stavu, prípadne má právo vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu zníženú
      o hodnotu poškodenia alebo opotrebenia tovaru, o čom Kupujúceho upovedomí.
      Právo na odstúpenie od zmluvy nemá kupujúci, ak bol tovar zakúpený
      osobne v predajnom mieste predajcu.
    7. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude predávajúcim akceptované výhradne v
      rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia
      týchto podmienok nebolo možné zabrániť, t.j. ktoré nepresahuje rámec
      zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
    8. Tovar sa považuje za prevzatý zákazníkom okamihom, keď zákazník alebo ním
      určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru,
      alebo ak sa:
      • tovary objednané zákazníkom v jednej objednávke sa dodávajú oddelene,    
      okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
      • dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom
      prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
      • tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia
      prvého dodaného tovaru.
    9. Tovar na vrátenie musí byť:,
      • nepoškodený,
      • kompletný (vrátane príslušenstva, dokumentácie, obalu),
      • vrátane priloženého dokladu o kúpe.
    10. Ak sa kupujúci rozhodne vrátiť tovar podľa týchto VOP, je povinný:
      • kontaktovať predávajúceho so žiadosťou o odstúpenie od vybavenej objednávky,
      uviesť číslo objednávky,(variabilný symbol), dátum kúpy a číslo svojho účtu pre
      vrátenie peňazí,
      • zaslať tovar naspäť na adresu predávajúceho - tovar sa odporúča
      poslať doporučene, poistený a použiť vhodné balenie, aby počas prepravy
      nedošlo k popísaniu, polepeniu, ani inému znehodnoteniu pôvodných obalov a
      samotného tovaru
      • uhradiť výdavky súvisiace s vrátením tovaru (poštovné, poistenie)
    11. Po splnení podmienok v odseku VI podľa bodov 9 a 10 týchto VOP a po obdržaní
      vráteného tovaru, prípadne po preukázaní odoslania tovaru na adresu predávajúceho
      je predávajúci povinný:
      • prevziať tovar naspäť,
      • vrátiť kupujúcemu v lehote najneskôr 14 dní odo dňa doručenia oznámenia
      o odstúpení od zmluvy všetky platby, ktoré od neho prijal na základe
      zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie
      a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
      • V prípade nesplnenia niektorej z podmienok v odseku VI podľa bodov 9 a
      10 týchto VOP nebude predávajúci akceptovať odstúpenie od vybavenej
      objednávky a tovar bude vrátený na náklady kupujúceho naspäť.
    12. Formulár na odstúpenie od zmluvy tvorí Prílohu č. 1 týchto všeobecných
      obchodných podmienok.
    13. Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy
      • Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14
      dní.
      • Lehota na odstúpenie sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení
      od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
      • Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď
      spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme
      tovar, ktorý bol dodaný. Ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej
      objednávke dodávajú oddelene, lehota uplynie, keď spotrebiteľ, alebo ním
      určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar, ktorý bol dodaný
      ako posledný. Ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo
      kusov, lehota uplynie, keď spotrebiteľ, alebo ním určená tretia osoba
      s výnimkou dopravcu prevezme posledný diel alebo kus.
      • Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy informujte predajcu o svojom
      rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným vyhlásením (listom zaslaným
      na poštu, alebo emailom) na adrese HF systems s. r. o., Podhorská 2332/22,
      914 41 Nemšová , e-mail: info@hfmarket.sk. Na tento účel môže spotrebiteľ
      použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je prílohou č. 1
      týchto všeobecných obchodných podmienok. Lehota na odstúpenie od
      zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na
      odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
    14. Dôsledky odstúpenia od zmluvy:
      • Po odstúpení od zmluvy budú spotrebiteľovi vrátené všetky platby, ktoré
      uhradil v súvislosti s uzatvorením zmluvy, najmä kúpna cena vrátane
      nákladov na doručenie tovaru k spotrebiteľovi. To sa nevzťahuje na
      dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší
      bežný spôsob doručenia, ktorý ponúka predajca. Platby budú spotrebiteľovi
      vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr od 14 dní odo dňa, keď bude predajcovi doručené oznámenie spotrebiteľa o odstúpení od tejto zmluvy. Ich
      úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej
      platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez
      účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
      • Platba za zakúpený tovar bude spotrebiteľovi uhradená až po doručení
      vráteného tovaru späť na adresu predajcu, alebo po predložení dokladu
      preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.
      • Spotrebiteľ po uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy zašle dodaný tovar
      späť predajcovi, alebo ho doručí na adresu HF systems s. r. o., Podhorská
      2332/22, 914 41 Nemšová, alebo inak odovzdá predajcovi, najneskôr do 14
      dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje
      za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar späť pred uplynutím 14 dňovej
      lehoty.
      • Náklady spojené s vrátením tovaru predajcovi znáša spotrebiteľ.




      VII.

      Záruky a Reklamácie


    1. Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Z.Z. Občiansky
      zákonník v znení neskorších predpisov, zákon č. 250/2007 Z.z. O ochrane spotrebiteľa
      a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 ZB. o priestupkoch v znení
      neskorších predpisov, ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi SR
      a vzťahuje sa na tovar, ktorý je dodávaný kupujúcemu od predávajúceho na základe
      uzatvorenej zmluvy, u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zo
      zodpovednosti za vady (zo záruky).
    2. Záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv (zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky
      zákonník v znení neskorších predpisov) je stanovená na minimálne 24 mesiacov odo
      dňa uzavretia kúpnej zmluvy a plynie odo dňa prevzatia tovaru.
    3. V prípade ak je druhou zmluvnou stranou kúpnej zmluvy podnikateľ (ak pri
      objednávke tovaru uviedol svoje IČO, má za to, že nakupuje ako podnikateľ), záruka
      za tovar je poskytovaná výhradne v rozsahu stanovenom záručnými podmienkami
      výrobcu tovaru v súlade s § 429 ods. 2 Obchodného zákonníka a zodpovednosť
      predávajúceho za vady sa riadi výhradne príslušnými ustanoveniami Obchodného
      zákonníka, ak tu nie je uvedené výslovne inak.
    4. Zákazníkovi odporúčame skontrolovať tovar vizuálne ihneď pri a po prevzatí. Má
      nárok tovar neprevziať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické
      poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar zjavne neúplný. V takomto
      prípade je vždy povinný spísať s príslušným vodičom protokol o škode, alebo zásielku
      odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné
      nahlásiť okamžite po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie
      tohoto charakteru nebudú akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky
      prepravcu.
    5. V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v
      reklamačnom poriadku pre zákazníkov HF systems. Zákazník si môže právo na
      opravu vadného tovaru uplatniť v spoločnosti HF systems , alebo v niektorom z
      autorizovaných servisov.
    6. Spoločnosť HF systems nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým
      poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nezodpovedajúcich
      alebo nevhodných podmienkach (chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v
      silnom magnetickom poli ...), zásahom do výrobku inou ako oprávnenou osobou
      (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo
      nesprávnym napájacím napätím, neodborným zaobchádzaním s tovarom, zanedbaním
      starostlivosti o tovar, neodbornou montážou, nesprávnou manipuláciou (v rozpore
      s návodom na použitie), nesprávnym ošetrovaním tovaru, neodbornou inštaláciou.
    7. Spoločnosť HFsystem, s. r. o (ďalej len „HFsystem, s. r. o.“ alebo „predávajúci“)
      týmto reklamačným poriadkom v súlade s § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o
      ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
      neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) riadne informuje
      spotrebiteľa (ďalej aj „zákazník“ alebo „kupujúci“) o podmienkach a spôsobe
      uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“), vrátane údajov o
      tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
    8. Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky
      zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), Zákonom o
      ochrane spotrebiteľa , zákonom č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
      spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ostatnými
      všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
    9. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim (§
      619 ods. 1 Občianskeho zákonníka) a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru
      v záručnej dobe (§ 619 ods. 2 Občianskeho zákonníka). Záručná doba je 24 mesiacov
      (§ 620 Občianskeho zákonníka).Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu
      vady je záručná doba 24 mesiacov, HF systems však nezodpovedá za vadu, pre
      ktorú bola dojednaná nižšia cena (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka)
    10. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o
      zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie
      postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho stratil. Pri
      použitých veciach (napr. predvádzací model) HF system nezodpovedá za vady
      vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. V tomto prípade je záručná doba 12
      mesiacov (§ 619 ods. 1 a § 620 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
    11. Záručné doby začínajú plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Ak má kúpený
      tovar uviesť do prevádzky iný podnikateľ, než predávajúci, začne záručná doba plynúť
      až odo dňa jeho uvedenia do prevádzky, ak kupujúci objednal uvedenie do prevádzky
      najneskôr do 3 týždňov od prevzatia tovaru a riadne a včas poskytol na vykonanie
      služby potrebnú súčinnosť (§ 621 Občianskeho zákonníka).
    12. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa
      neuplatnili v záručnej dobe (§ 626 ods. 1 Občianskeho zákonníka).V prípade
      doručenia poškodeného tovaru má kupujúci právo tovar neprevziať. V takom prípade
      zostáva zachovaný nárok kupujúceho na poskytnutie riadneho plnenia predávajúceho
      alebo na odstúpenie od zmluvy (ak sú splnené na to podmienky) a vrátenie kúpnej
      ceny. Kupujúci je však vždy povinný o takej vade tovaru alebo jeho obalu spísať
      s príslušným prepravcom na mieste protokol, v ktorom bude popísaná vada, inak
      predávajúci nemôže vadu spočívajúcu v mechanickom poškodení tovaru uznať.
    13. Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Reklamácia sa
      uplatňuje u predávajúceho. Ak však kupujúci využije svoje právo a vyžaduje
      odstránenie poruchy tovaru opravou a v záručnom liste je pre účely záručných opráv
      tovaru určený iný subjekt ako predávajúci, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v
      mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na záručnú opravu u subjektu
      uvedeného v záručnom liste.
    14. Ak je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo autorizovanému záručnému servisu,
      koná kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne
      ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku
      príslušnými symbolmi. Predávajúci odporúča tovar poistiť proti škodám spôsobeným
      prepravou tovaru. Pri preukázaní tovaru na reklamáciu je potrebné:
      • predložiť doklad o kúpe
      • originál záručný list (ak je povinný)
    15. Pri akejkoľvek návšteve servisného technika u kupujúceho je potrebné, aby bol
      vyhotovený protokol o zistených poruchách a forme ich odstránenia. Bez uvedeného
      protokolu nemôže byť návšteva servisného technika braná do úvahy.
    16. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené
      používaním.
    17. Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky
      nepoškodený, s kópiou faktúry, dodacieho listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom
      zaslať aj popis vady.


      VIII.

      POSTUP REKLAMÁCIE


    1. Čo najskôr nás informovať emailom alebo telefonicky o chybe výrobku.
    2. Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady v HF systems je zákazník povinnný:
      • predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim
      pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený v s poločnosti HF systems alebo
      na inernetovom obchode www.hfmarket.sk
      • zabezpečiť, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú
      reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený
      živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.),
      • predložiť originál záručného listu v prípade, že si zákazník uplatňuje právo
      vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom,
      • odovzdať HF systems tovar v prípade uplatnenia reklamácie na príslušenstvo
      k predanému tovaru.
    3. V prípade, ak je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom na adresu
      prevádzky predávajúceho, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje.
      Rozhodujúcim dátumom na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia tovaru na
      10adresu spoločnosti. Predávajúci v deň prijatia reklamácie vystaví kupujúcemu doklad
      o prijatí reklamácie tovaru, v ktorom označí kupujúceho, tovar, vady tovaru.
    4. Predávajúci vybaví reklamáciu tovaru ihneď, v zložitejších prípadoch do 30 dní od
      začiatku reklamačného konania. Predávajúci oznámi výsledok vybavenia reklamácie
      kupujúcemu v zákonnej lehote a to písomne (emailom, poštou). Kópiu reklamačného
      protokolu odošle predávajúci kupujúcemu spolu s tovarom, resp. mu ju odovzdá
      osobne pri prevzatí reklamovaného tovaru. V prípade, že predávajúci alebo tretia
      osoba, ktorá vykonáva servis tovaru rozhodne, že reklamácia nie je
      oprávnená, predávajúci zašle tovar na vlastné náklady na odborné posúdenie
      znalcovi, autorizovanej, notifikovanej alebo akreditovanej osobe.
    5. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z
      týchto spôsobov:
      • odovzdaním opraveného tovaru
      • výmenou tovaru
      • vrátením kúpnej ceny tovaru
      • vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
      • odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru
    6. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a
      riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť
      (podľa § 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka)
    7. Predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za nezávadnú, ak to
      kupujúcemu nespôsobí ťažkosti podľa § 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka
    8. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne
      užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od
      zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné
      vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre
      väčší počet vád vec riadne užívať. (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
    9. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, ktoré však nebránia riadnemu užívaniu tovaru, má
      kupujúci právo na primeranú zľavy z ceny veci.
    10. Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní od jej uplatnenia, kupujúci má právo
      na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
    11. Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy,
      záleží na kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z
      týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
    12. V prípade akejkoľvek reklamácie informuje kupujúci predávajúceho o uplatnení
      reklamácie a dohodne sa s ním na najvhodnejšej forme reklamačného postupu.
      Predávajúci s prihliadnutím na povahu reklamácie môže ponúknuť kupujúcemu, že k
      nemu príde osobne servisný technik a opravu tovaru urobí na mieste inštalácie tovaru
      u kupujúceho alebo doporučí tovar dopraviť do servisného strediska.


      IX.

      Doručovanie


      1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať
        prostredníctvom elektronickej pošty.
      2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu
        info@hfmarket.sk , uvedenú tiež v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci
        doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho
        zákazníckom účte alebo v objednávke.

        X.

        Osobné údaje


        1. Všetky informácie, ktoré pri našej spolupráci uvediete, sú dôverné a budeme s nimi tak zaobchádzať. Ak nám k tomu nedáte písomný súhlas, údaje o vás nebudeme inýmspôsobom než za účelom plnenia zo zmluvy používať, okrem emailovej adresy, na ktorú vám môžu byť zasielané obchodné oznámenia, pretože tento postup umožňuje zákon, ak ho neodmietnete. Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a možno ich kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, emailu) odhlásiť. Emailová adresa bude na tento účel uchovávané po dobu 3 rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými stranami.
        2. Podrobnejšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete v zásadách ochrany osobných údajov TU.

        X.

        Mimosúdne riešenie sporov


        1. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná
          Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99
          Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. Platformu pre riešenie sporov
          on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je
          možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
        2. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení
          spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice
          2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
        3. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia.
          Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský
          úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného
          dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane
          spotrebiteľa pri predaji na diaľku .

          XI.

          Záverečné ustanovenie


          1. Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadi právnym poriadkom
            Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný
            prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky.
            Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných
            právnych predpisov.
          2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexy správania v
            zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na
            diaľku.
          3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu,
            vrátane rozloženie stránky, fotiek, filmov, grafik, ochranných známok, loga a
            ďalšieho obsahu a prvkov, patrí predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať
            alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.
          4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích
            osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho
            určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy,
            ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu
            činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať
            či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový
            obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwérové vybavenie takým
            spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.
          5. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v
            elektronickej podobe a nie je prístupná.
          6. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto
            ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti
            predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
          7. Dozor nad poskytovaním služieb vykonáva Okresné riaditeľstvo PZ Trenčín Kvetná
            7, 911 42 Trenčín a Slovenská obchodná inšpekcia, poštový priečinok 29, Prievozská
            32, 827 99 Bratislava.10.2 Tieto všeobecné obchodné podmienky a všetky kúpne
            zmluvy uzavreté na ich základe sa riadia právnymi predpismi platnými v
            Slovenskej republike.
          8. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.


            Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosti dňom 01.09.2020


          Príloha č. 1


          VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

          PREDÁVAJÚCI:
          HF Systems s.r.o.
          IČ: 53186290
          DIČ: SK2121293680
          So sídlom: Podhorská 2332/22, 914 41 Nemšová. Zapísanou v obchodnom registri Okresného
          súdu Trenčín, oddiel Sro, vložka č. 40371
          Kontaktné údaje:
          email : info@hfmarket.sk
          telefón :+421 903 46 88 12
          www.hfmarket.sk


          KUPUJÚCI:

          Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ..............................................................
          Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* ................................................................................
          emailová adresa spotrebiteľa ........................................................................................
          Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od kúpnej zmluvy,
          predmetom, ktorej bolo dodanie tovaru/od zmluvy o poskytnutí tejto služby* :
          .......................................................................................................................................
          Dátum objednania tovaru /dátum prijatia* ....................................................................
          Odstúpením od kúpnej zmluvy / zmluvy* spotrebiteľ vracia predávajúcemu zakúpený tovar,
          pričom náklady spojené s vrátením tovaru znáša spotrebiteľ.
          Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* .....................................................
          V............................................ dňa ......................................................
          * Nehodiace sa prečiarknite.